Javascript Menu by Deluxe-Menu.com

Матфія 6:22-33

22 Око то світильник для тіла. Тож як око твоє буде здорове, то й усе тіло твоє буде світле.
23 А коли б твоє око лихе було, то й усе тіло твоє буде темне. Отож, коли світло, що в тобі, є темрява, то яка ж то велика та темрява!
24 Ніхто двом панам служити не може, бо або одного зненавидить, а другого буде любити, або буде триматись одного, а другого знехтує. Не можете Богові служити й мамоні.
25 Через те вам кажу: Не журіться про життя своє що будете їсти та що будете пити, ні про тіло своє, у що зодягнетеся. Чи ж не більше від їжі життя, а від одягу тіло?
26 Погляньте на птахів небесних, що не сіють, не жнуть, не збирають у клуні, та проте ваш Небесний Отець їх годує. Чи ж ви не багато вартніші за них?
27 Хто ж із вас, коли журиться, зможе додати до зросту свого бодай ліктя одного?
28 І про одяг чого ви клопочетесь? Погляньте на польові лілеї, як зростають вони, не працюють, ані не прядуть.
29 А Я вам кажу, що й сам Соломон у всій славі своїй не вдягався отак, як одна з них.
30 І коли польову ту траву, що сьогодні ось є, а взавтра до печі вкидається, Бог отак зодягає, скільки ж краще зодягне Він вас, маловірні!
31 Отож, не журіться, кажучи: Що ми будемо їсти, чи: Що будемо пити, або: У що ми зодягнемось?
32 Бож усього того погани шукають; але знає Отець ваш Небесний, що всього того вам потрібно.
33 Шукайте ж найперш Царства Божого й правди Його, а все це вам додасться.



Шукайте ж найперш Царства Божого
й правди Його, а все це вам додасться»
(Мт. 6:33)


Епіцентром сьогоднішньої Євангелії є людська проникливість базована на розум. Євангелія починається словами: “Око то світильник для тіла”. Тут не йдеться про наше фізичне око, а про духовне око, яке називається “ноус” (з грецької мови) або мудрість душі. Іоан Дамаскин говорить, що “ноус” не є предмет який існує окремо від душі, тому що є найсвітла/чистіша частина душі. Ця свята мудрість народжує важливий елемент людського існування, а саме відповідальність. Іншими словами відповідальність є результат здорової душі. Що це означає?


Бог як творець космологічного творіння, зробив велику різницю між людиною і рештою творіння. Бог тільки людину нагородив душею творячи радикально інше творіння. Отже тільки людина зобов’язана відповідальністю, а не тварини. В цьому отже велика різниця. Тварини обдаровані обмеженою мудрістю, яка переважно служить для існування, а людині навпаки. “Через те вам кажу: Не журіться про життя своє що будете їсти та що будете пити, ні про тіло своє, у що зодягнетеся. Чи ж не більше від їжі життя, а від одягу тіло?” (Mт. 6:25)


Коли священик цитує своїм вірним цей цитат, потенційно може спричинити елемент зневажливості і недовір’я до тексту. Багато живуть якраз тільки для тіла і земних розкошів, то Божа альтернатива не має місця. Якщо Бог і спасіння мають для нас основне значення, тоді ми не можемо паралельно жити для інших богів, яких суспільство постійно видумує. “Ніхто двом панам служити не може, бо або одного зненавидить, а другого буде любити, або буде триматись одного, а другого знехтує. Не можете Богові служити й мамоні”. (Мт. 6,24) Ми часто забуваємо, що Христос сказав: “Не хлібом самим буде жити людина, але кожним словом, що походить із уст Божих.” (Mт. 4:4)


У молитві Отче Наш, ми говоримо хліб наш насушний дай нам сьогодні”. Ми стараємось вживати слово “насушний”, тому що не ідеться про хліб щоденний для їжі, а про хліб насушний, який забезпечує не тільки тіло але і душу. Так як під час Євхаристії, ми отримуємо тіло і кров Христа на здоров’я або існування душі і тіла.


Також під час Божественної Літургії, не випадково, під час Херувимської пісні ми чуємо спів: “Відкладімо нині всяке житейське піклування”. Це не є нове поняття у православному розумінні, тому що житейське піклування завжди перешкодило і протилежало служінню Богові.


Євангелія закінчується словами центрального існування людини: “Отож, не журіться, кажучи: Що ми будемо їсти, чи: Що будемо пити, або: У що ми зодягнемось? Бож усього того погани шукають; але знає Отець ваш Небесний, що всього того вам потрібно. Шукайте ж найперш Царства Божого й правди Його, а все це вам додасться.”(Мт. 6:31-33)


Над цими словами ми можемо зупинитись, проаналізувати і діагнозувати наше душевне здоров’я даючи нам можливість використовувати відповідальність нашу до Бога, а не до тіла, тому що тіло є джерело спокус. Сьогоднішня Євангелія є есхатологічна в тому що пропагує Божу божественну досконалість “теосіс”, яка забезпечує вічне спасіння.


Отже дорогі брати і сестри в Христі, Бог нам дав таланти мудрості і любові до Бога і ближнього. Ми можемо закопати ці таланти і журитись про себе і людське або про свою душу і святе (Мт. 14:30). Отже тут мудрість і відповідальність грають спасительну роль. Я молюсь щоб Ваш вибір був джерелом любові, відданості і святості Богові.


о. прот. Володимир Штеляк
Настоятель - Українського Православного Собору Св. Андрія
Метрополітального Вашенгтону

Strategic Plan

Petrykivka Exhibit
Ukrainian Pysanka Workshops
   UOW Archive            UOL Archive

 Prayer Books              Green Prayer Book




 
     
 

Ukrainian Orthodox Church of the USA
P.O. Box 495;
South Bound Brook, NJ 08880
732-356-0090 (Phone) / 732-356-5556 (Fax)

Offices:
Ukrainian Orthodox Church of the USA
Metropolia Center
135 Davidson Avenue; Somerset, NJ 08873

Email:
consistory@uocofusa.org
webmaster@uocofusa.org



 

  



 News
 Announcements
 All
 
 

Powered by Orthodox Web Solutions