Javascript Menu by Deluxe-Menu.com

Всіх Святих угодників Божих

У першу неділю після П'ятидесятниці - дня народження Церкви Христової, ми молитовно вшановуємо всіх святих угодників Божих. Ми, члени Церкви земної, віддаємо свою шану та засвідчуємо молитовне єднання з членами небесної Церкви. Слово "святий" походить від грецького слова hagios, що означає "присвячений Богу, святий, священний, благочестивий". Він майже завжди використовується в множині, "святих". ... Господи, я чув від багатьох про цього чоловіка, скільки шкоди він зробив, щоб Ваш святих в Єрусалимі "(Дії 9:13). "Тепер, як Петро їхав через все ті регіони, прийшов і до святих, які жили в Лідді" (Діян. 9:32). "І це тільки те, що я зробив у Єрусалимі, я не тільки замкнути багатьох святих у в'язницях ..." (Дії 26:10). Існує тільки один екземпляр особливого використання, і це “Вітайте кожного святого у Христі Ісусі ...” (Фил. 4:21). У Писанні знаходимо 67 випадків де використовується множина "святих" у порівнянні з лише одним використанням єдиного слова “святий”. Навіть у тому, що один примірник, безліч святих у силу: «... кожен святий ...» (Фил. 4:21 ).

Ідея слово "святі" це група людей, обраний до Господа і Його Царство. Є три посилання посиланням на благочестивого характеру святих: "що ви отримаєте її в Господі гідно святих ...» (Рим. 16:2). "Для оснащення святих на діло служби для збудування Тіла Христового" (Еф. 4:12). «Але аморальність або будь-якої домішки або жадібність не повинні навіть іменуватися у вас, як і годиться серед святих" (Еф. 5:03 ).

Таким чином, Писання кажучи, «святих» є тіло Христове, християн, церква. Всі християни вважаються святими. Усі християнські святі, і в той же час покликані бути святими. Перше Коринтян 1:2 держав ясно: "Для церкви Божої в Коринті, до тих, посвяченим у Христі Ісусі і покликані бути святими ..." словами "освячені" і "святий" виходять з одного грецького кореня, що й слово, яке зазвичай перекладається "святих", християни святих в силу свого зв'язку з Ісусом Христом. Християни покликані бути святими, у все більшій мірі дозволяє їх повсякденному житті, щоб більш точно відповідати їх позиції у Христі. Це біблійний опис і покликання святих.

Шанування святих і молитовне звернення до них є однією з найдавніших традицій Церкви й успадковане з апостольських часів. Несправедливими є звинувачення на адресу Церкви, нібито вона поклоняється людям нарівні з Богом, порушуючи заповідь Христову: «Господу Богу твоєму поклоняйся і Йому Єдиному служи». Православне богослов'я чітко розрізняє і розмежовує служіння Богу і вшанування святих.

Святих ми шануємо не як богів, а як людей, які досягли духовної висоти й довершеності - наших співвітчизників земної Батьківщини. Вони здійснили мету християнського життя - єднання з Богом, однак не по природі, а по благодаті. Це покликання кожного з нас. Всі святі духовно єдині з Христом, вони присвятили Йому своє земне життя - хто в таїнстві святої Євхаристії, хто в сповідництві аж до смерті.

Вклоняючись святим, ми вшановуємо Христа, Який живе в них. Преподобний Симеон Новий Богослов говорив, що Христос є початок, середина і кінець святості тих, хто прославив Його своїм життям і подвигами. Він перебуває в усіх - і в перших, і в середніх, і в останніх. Ті, хто дотримуються заповідей, стають святими, з'єднуються з Христом.

Святі були в усі віки. Першими святими Христової Церкви були сонми святих мучеників, які стали основою й фундаментом Церкви. Загальновідомим є вислів Тертуліана, що кров мучеників - це насіння християнства. Сповідників, які постраждали за Христа, після смерті благоговійно вшанували віруючі, до них зверталися в молитвах, відчуваючи живий благодатний зв'язок як з тими, хто вже досяг єднання з Христом. На їхніх гробницях звершували Літургії, що засвідчує віру перших християн у єдність Церкви земної, до якої входять живі, і Церкви небесної - прославлених Богом святих.

Сьогодні офіційне причислення Церквою подвижника до лику святих називається канонізацією. Хоча шанування праведника не завжди є наслідком такого акту. Швидше навпаки, всенародна любов до святого є підставою для канонізації.

Не лише люди прославляють святих, але й Сам Бог інколи дає видиме підтвердження святості тієї чи іншої особистості. Наприклад, тіла багатьох святих протягом століть не підкоряються закону природи - тлінню. У цьому кожен із нас може переконатися, пройшовши лаврськими печерами, де покояться мощі святих Києво-Печерських угодників.

Ще одним прикладом є унікальний факт мироточіння. Так, мощі святителя Миколая, які знаходяться в італійському місті Барі, є джерелом цілющого мира вже багато століть. Мироточать глави подвижників благочестя в лаврських печерах, численні ікони святих, прославлених Богом і шанованих людьми.

Нецерковним людям іноді важко зрозуміти, навіщо молитися святим, коли є Христос. Господь чує наші прохання, молитви, Він знає про наші потреби. Святі, швидше, це наші небесні друзі, які спроможні почути нас і допомогти своєю молитвою. Через них Господь являє людям свої великі милості, зцілюючи недуги та тяжкі, інколи навіть невиліковні хвороби.

Той, хто не має друзів на небесах, нездатний правильно сприйняти благоговійне ставлення Православної Церкви до святих. Люди, які не шанують подвижників, відірвані від золотого ланцюжка святості. Християнська громада, якщо не причетна до нього, не може бути повноцінною Церквою, оскільки Церква небесна й земна нерозривно пов'язані між собою. Відірвавшись від неба - Божої Матері та святих - Церква перетворюється на виключно земну організацію й перестає бути тілом Христовим, яке об'єднує живих і мертвих, святих і грішників.

о. Тарас Максимців

Share This:



< PreviousNext >
   UOW Archive            UOL Archive




 
     
 

Ukrainian Orthodox Church of the USA
P.O. Box 495;
South Bound Brook, NJ 08880
732-356-0090 (Phone) / 732-356-5556 (Fax)

Offices:
Ukrainian Orthodox Church of the USA
Metropolia Center
135 Davidson Avenue; Somerset, NJ 08873

Email:
consistory@uocofusa.org
webmaster@uocofusa.org



 

  



 News
 Announcements
 All
Name:
Email:
 
 

Powered by Orthodox Web Solutions